Ο κλαδος του αλουμινιου

Σημαντική αύξηση των εξαγωγών του κλάδου αλουμινίου το 2014

Σημαντική αύξηση των εξαγωγών του κλάδου αλουμινίου το 2014Παρά την συνεχιζόμενη κρίση της ελληνικής αγοράς, ο κλάδος του αλουμινίου φαίνεται να αντέχει και να διατηρεί τον δυναμισμό του, χάρη στις εξαγωγικές του δυνατότητες. Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ελληνική  Ένωση Αλουμινίου για το 2014, το σύνολο του κλάδου της πρώτης μεταποίησης (έλαση, διέλαση, καλώδια, χυτήρια) παρουσίασε αύξηση των εξαγωγών του σε ποσότητες κατά 11%, διερύνοντας το μερίδιό τους που έφτασε το 84% περίπου των συνολικών πωλήσεών του. Ειδικότερα δε ο κλάδος της έλασης που αντιπροσωπεύεται από την ΕΛΒΑΛ, το 90% των ποσοτήτων που διέθεσε κατευθύνθηκαν στις εξαγωγές, σε 100 και πλέον χώρες του κόσμου!

Παράλληλα, σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας Ελλάδος (ΕΣΥΕ) για το 2014, οι εξαγωγές προϊόντων του κλάδου του αλουμινίου αντιπροσώπευαν το 4,7% περίπου των συνολικών εξαγωγών της χώρας και τον κατατάσουν ως εξής, ανάμεσα στους 99 κλάδους της συνδυασμένης ονοματολογίας της ΕΣΥΕ:

  • Ο δεύτερος πιο εξαγωγικός κλάδος της χώρας, με 1.285 εκατ.€ περίπου, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 8,4% περίπου σε σχέση με το 2013. Σημειώνεται ότι οι συνολικές εξαγωγές της χώρας σημείωσαν ελαφριά μείωση κατά 0,4% το ίδιο διάστημα.
  • Ο δεύτερος καλύτερος από πλευράς θετικού εμπορικού ισοζυγίου με 602 εκατ.€ περίπου,  παρουσιάζοντας αύξηση κατά 8,5% περίπου σε σχέση με το 2013. Αντίστοιχα το αρνητικό εμπορικό ισοζύγιο της χώρας σήμείωσε νέα αύξηση κατά 9,6%.
Παρακάτω, δημοσιεύονται αναλυτικά τα στοιχεία της Ελληνικής Ένωσης Αλουμινίου για το 2014.
Πρώτες ύλες ( Πρωτόχυτο & Δευτερόχυτο αλουμίνιο)
Οι πωλήσεις πρωτόχυτου και δευτερόχυτου αλουμινίου το 2014 μειώθηκαν κατά 1,5% σε σχέση με το 2013. Η εγχώρια αγορά που απορρόφησε το 43% των πωλήσεων, σημείωσε πτώση κατά 11%, ενώ οι εξαγωγές αυξήθηκαν  κατά 7% και αντιπροσωπεύουν το υπόλοιπο 57%.
Πρώτη Μεταποίηση (Έλαση, Διέλαση, Καλώδια, Χυτήρια)
Οι πωλήσεις προϊόντων πρώτης μεταποίησης το 2014 σημείωσαν αύξηση κατά 8% περίπου σε σχέση με το 2013. Η εγχώρια αγορά απορρόφησε μόλις το 16% των πωλήσεων σημειώνοντας πτώση κατά 9%, ενώ οι εξαγωγές που απορρόφησαν το υπόλοιπο 84%, αυξήθηκαν σημαντικά κατά 11%.
Αναλυτικότερα η κατάσταση στους κλάδους έλασης και διέλασης που αντιπροσωπεύουν το 94% των πωλήσεων πρώτης μεταποίησης έχει ως εξής:
  • Οι πωλήσεις προϊόντων έλασης τo 2014 αυξήθηκαν κατά 10%  περίπου. Η εγχώρια αγορά  -που απορρόφησε το 10%  των συνολικών πωλήσεων- σημείωσε πτώση κατά 11% περίπου σε σχέση με το 2013, ενώ οι εξαγωγές αυξήθηκαν σημαντικά κατά 13% περίπου.
  • Οι πωλήσεις προϊόντων διέλασης το 2014 σημείωσαν νέα πτώση κατά 2%  περίπου σε σχέση με το 2013. Η εγχώρια αγορά -που απορρόφησε το 33% των συνολικών πωλήσεων- σημείωσε πτώση κατά 15% περίπου σε σχέση με το 2013, με τις εξαγωγές που απορροφούν πλέον το 67% των πωλήσεων να αυξάνονται σημαντικά κατά 6% περίπου.

Κράτα το

Σχετικά Άρθρα

Back to top button

Εγγραφείτε στο e-newsletter μας

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας newsletter aluNET News και μείνετε ενημερωμένοι συνεχώς για τα νέα του κλάδου αλουμινίου.
Το email σας
Το όνομά σας
Παρακαλούμε δώστε μας τη συγκατάθεσή σας!
Η Alupress O.E. ιδιοκτήτης του aluNET.gr θα χρησιμοποιήσει τις πληροφορίες που παρέχετε σε αυτή τη φόρμα, για να έρθει σε επαφή μαζί σας και να σας στέλνει ενημερωτικά newsletter. Για την αποστολή των newsletter χρησιμοποιούμε την πλατφόρμα MailChimp. Κάνοντας κλικ παραπάνω για να υποβάλετε τη φόρμα, αναγνωρίζετε ότι οι πληροφορίες που παρέχετε, θα μεταφερθούν στο MailChimp για επεξεργασία σύμφωνα με την Πολιτική Απορρήτου και τους Όρους Χρήσης της πλατφόρμας.