Don't Miss
Home » ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ » ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ » Κλάδος αλουμινίου: Διατήρηση της εξαγωγικής δυναμικής και αύξηση της εγχώριας ζήτησης το 2016

Κλάδος αλουμινίου: Διατήρηση της εξαγωγικής δυναμικής και αύξηση της εγχώριας ζήτησης το 2016

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, οι εξαγωγές του κλάδου του αλουμινίου κατά το περασμένο έτος αντιπροσώπευσαν το 5,5% περίπου των συνολικών εξαγωγών της χώρας, διατηρώντας τον, σε σχέση με το 2015, στη δεύτερη θέση των μεγαλυτέρων εξαγωγικών δυνάμεων της ελληνικής οικονομίας.

Ειδικότερα, μεταξύ των 99 κλάδων της συνδυασμένης ονοματολογίας, ο ελληνικός κλάδος αλουμινίου υπήρξε για το έτος 2016 ο δεύτερος πιο εξαγωγικός κλάδος της χώρας, με αξία εξαγωγών 1.395 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση κατά 1% περίπου συγκριτικά με το 2015, ενώ υπήρξε παράλληλα ο δεύτερος καλύτερος κλάδος από πλευράς θετικού εμπορικού ισοζύγιο, το οποίο ανήλθε περίπου σε 640 εκατ. ευρώ, υποχωρώντας κατά 3,5% σε σχέση με το 2015.

Επιπλέον, αύξηση σε όγκο κατά 9% περίπου σημείωσαν το 2016 οι πωλήσεις προφίλ αλουμινίου στην ελληνική αγορά, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Ένωσης Αλουμινίου, ενώ οι εξαγωγές του κλάδου διέλασης αυξήθηκαν κατά 20%. Μάλιστα, σύμφωνα με την ΕΕΑ, οι εξαγωγές αντιπροσωπεύουν πλέον το 71% του συνολικού όγκου πωλήσεων, ενώ οι εξαγωγές του κλάδου έλασης αντιπροσωπεύουν το 87%.

Όσον αφορά τις επιδόσεις των διαφόρων υποκλάδων μεταποίησης του αλουμινίου για το 2016, οι πωλήσεις προϊόντων διέλασης σημείωσαν αύξηση πάνω από 16% σε σχέση με το 2015. Η εγχώρια αγορά, που απορρόφησε το 29% των συνολικών πωλήσεων, κατέγραψε αύξηση 9% περίπου συγκριτικά με το 2015, με τις εξαγωγές, που απορροφούν πλέον το 71% των πωλήσεων, να αυξάνονται εντυπωσιακά κατά 20% περίπου.

Αντίστοιχα, οι πωλήσεις προϊόντων έλασης τo 2016 παρουσίασαν αύξηση λίγο περισσότερο από 4%. Η εγχώρια αγορά, που απορρόφησε το 13% των συνολικών πωλήσεων, σημείωσε αύξηση κατά 4,5% περίπου εν συγκρίσει με το 2015, ενώ οι εξαγωγές αυξήθηκαν και αυτές κατά 4% περίπου.

Τέλος, οι πωλήσεις πρωτοχύτου και δευτεροχύτου αλουμινίου για το 2016 αυξήθηκαν πάνω από 4% σε σχέση με το 2015. Η εγχώρια αγορά, που απορρόφησε το 45% των πωλήσεων, κατέγραψε αύξηση της τάξης του 10%, ενώ οι εξαγωγές παρέμειναν αμετάβλητες, αντιπροσωπεύοντας το υπόλοιπο 55%.

(Visited 15 in two weeks, 9 visits today)
x

Check Also

EUROPA: Ολοκληρωμένα συστήματα σκίασης για ηλιοπροστασία και εξοικονόμηση ενέργειας

Με περισσότερα από 40 χρόνια εμπειρίας στη δημιουργία πρωτοποριακών κατασκευών, η EUROPA δίνει ουσιαστικές λύσεις ...