Συνεντευξεις

Γιώργος Μυλωνάς: Η ALUMIL πρωτοπορεί καινοτομώντας στα προϊόντα, στην στρατηγική, στην προσέγγιση των αγορών!…

Ο πρόεδρος του ομίλου ALUMIL Γιώργος Μυλωνάς, μιλάει για όλα, σε μία αποκαλυπτική συνέντευξη
Ο πρόεδρος του ομίλου ALUMIL Γιώργος Μυλωνάς, μιλάει για όλα, σε μία αποκαλυπτική συνέντευξη

Η παρακάτω συνέντευξη δημοσιεύεται στη πρόσφατη έκδοση του περιοδικού “Aluminium Magazine

Το να μιλάς με τον Γιώργο Μυλωνά, είναι σίγουρα μία ευχάριστη εμπειρία. Οι βαθιές του γνώσεις, σε όλα σχεδόν τα θέματα του κλάδου μας, είναι κάτι που τον χαρακτηρίζει ιδιαίτερα και οι προσωπικές του απόψεις για την σημερινή αγορά και την διαμορφούμενη κατάσταση, έχουν βαρύνουσα σημασία. Ο Γιώργος Μυλωνάς, έχει ταξιδέψει τουλάχιστον σε 80 χώρες και έχει καταφέρει να εδραιώσει τη παρουσία της ALUMIL – ένα αναγνωρίσιμο πλέον brand παγκοσμίως – σε τουλάχιστον 60 χώρες στις 5 Ηπείρους.

Τον θυμάμαι πριν από 27 χρόνια, αρχές του 1989, που ήρθε στο τότε περιοδικό «Το Αλουμίνιο & ο κόσμος του» και με αρκετές φιλοδοξίες μου έδειξε τα πρώτα του συστήματα για να τα διαφημίσει. «Θα γίνει πάταγος…» μου έλεγε τότε! Μόνος του έγραφε τα κείμενα των παρουσιάσεων, όπως και μόνος του, ο ίδιος με τα δείγματα στα χέρια, «όργωνε» όλη την Ελλάδα από κατασκευαστικό σε κατασκευαστικό και από έμπορο σε έμπορο. Το ίδιο κάνει τα τελευταία 20 χρόνια ταξιδεύοντας σε όλο τον κόσμο, γνωρίζοντας ανά πάσα στιγμή σε κάθε χώρα του πλανήτη μας ποια είναι η οικονομική της κατάσταση, τι αποδοχή έχουν τα κουφώματα αλουμινίου, τι κίνητρα υπάρχουν για τη χρήση ή την αντικατάσταση κουφωμάτων, τι επιχειρηματικό ή επενδυτικό περιβάλλον επικρατεί κά.

Όλα αυτά, κάνουν ασφαλώς ενδιαφέρουσα την συζήτηση που είχαμε με τον Γιώργο Μυλωνά για αρκετά θέματα τόσο του κλάδου, όσο και για τον όμιλο ΑΛΟΥΜΥΛ, που περνά σιγά-σιγά στη νέα γενιά της οικογένειας Μυλωνά, ενδυναμωμένος με μία δυναμική, σταθερή και υπολογίσιμη παρουσία στη διεθνή αγορά.

pages.indd

 

  • Κύριε Μυλωνά, μετά την πολύχρονη εμπειρία σας στον χώρο, πως βλέπετε να διαμορφώνονται σήμερα οι προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής αγοράς κουφωμάτων με δεδομένο την κατάρρευση της οικοδομής αλλά και την υπερφορολόγηση της αγοράς;

H ελληνική αγορά κουφωμάτων με την έλευση της οικονομικής κρίσης, γνώρισε μία πρωτοφανή κατάρρευση της τάξεως του 80% σε σύγκριση με το 2007. Οι πολιτικές εξελίξεις του καλοκαιριού, που είχαν ως αποτέλεσμα την επιβολή ελέγχων κεφαλαίων στις τράπεζες, δυσχεραίνουν περαιτέρω την κατάσταση. Σήμερα, περίπου το 70% της δραστηριότητας των κατασκευαστών αφορά την αντικατάσταση κουφωμάτων, γεγονός που είναι ενδεικτικό της χαμηλής οικοδομικής δραστηριότητας. Η ανάκαμψη του κλάδου στα επίπεδα του 2007 δύσκολα θα έρθει, ας μην τρέφουμε αυταπάτες. Από εκεί και πέρα, βλέπουμε κάποια θετικά σημάδια, όπως η αύξηση επενδύσεων ιδιαίτερα μέσω των προγραμμάτων του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020, οι οποίες αδιαμφησβήτητα εφόσον ξεκινήσουν, θα δώσουν πνοή στην αγορά.

To 2016 θα είναι μια δύσκολη χρονιά, ειδικά μέχρι το φθινόπωρο. Η συνέχεια εξαρτάται από το πόσο γρήγορα η Ελλάδα θα κλείσει τα θέματα με την τρόικα, ώστε να δημιουργηθεί το επενδυτικό περιβάλλον για τους ξένους επενδυτές (ξενοδοχεία, κτίρια γραφείων, κατοικίες) αλλά κυρίως για τους Έλληνες που αναζητούν ένα περιβάλλον οικονομικής σταθερότητας για να «επενδύσουν». Πολιτική αστάθεια, μεταναστευτικό, τουρισμός: απλώς ξορκίζουμε και είμαστε αισιόδοξοι.
Μην ξεχνάτε ότι η αγορά έχει συμπιεσθεί υπερβολικά τα προηγούμενα χρόνια και η πιθανότητα γρήγορης ανάπτυξης είναι μεγάλη. Πιστεύω ότι η αγορά θα μπει σε τροχιά ανάπτυξης το δεύτερο εξάμηνο του 2017 και κυρίως 2018 (σημαντικός λόγος είναι και η «ωρίμανση» της νέας τραπεζικής πραγματικότητας).

  • Ποια είναι η στρατηγική της ALUMIL με την οποία αντιμετωπίζει τη σημερινή κρίση και πως επηρεάζεται το επενδυτικό της πρόγραμμα;

Εξωστρέφεια, Έρευνα νέων υλικών και Ανάπτυξη πολλών προϊόντων νέας γενιάς, με πολλές νέες πατέντες, επενδύσεις σε δυναμικές αγορές, παρουσία σε πάρα πολλές εκθέσεις στο εξωτερικό, δημιουργία πολλών θυγατρικών σε Αφρική, Ασία, Ωκεανία και Ν. Αμερική, αλλαγή της γεωγραφίας των εξαγωγών μας, υποστήριξη της Ελληνικής αγοράς, νέες δομές και στελέχη για να υποστηρίξουν την νέα οργάνωση και στρατηγική, νέα εικόνα (branding) της εταιρίας, νέα κεφάλαια και… έπεται συνέχεια.

Βλέποντας την κατάρρευση της οικοδομής στην Ελλάδα αλλά και στα Βαλκάνια, καθώς και τη συνεχή πτώση στις αγορές της Ευρώπης, η ALUMIL διέθεσε πολύ χρόνο, πολύ ανθρώπινο δυναμικό και πολύ χρήμα για να χαρτογραφήσει την παγκόσμια αγορά κουφωμάτων, συμμετέχοντας σε πάμπολλες εκθέσεις σε όλο τον κόσμο, και ταξιδεύοντας συνεχώς ερχόμενη σε επαφή με ανθρώπους του χώρου και εν δυνάμει συνεργάτες παγκοσμίως. Και δεν ήταν όλα ρόδινα.

Έτσι σήμερα έχει επιπλέον νέες θυγατρικές με δικά τους κέντρα διανομής στη Βόρεια και Λατινική Αμερική, στην Αφρική, στη Ασία και στην Αυστραλία, με κυρίαρχα αυτά του Τσέστερ (Νέα Υόρκη) για Βόρειο Αμερική, Αιγύπτου για την Ανατολική Αφρική, του Ντουμπάι για μέση Ανατολή και Ασία,  της Βομβάης για την Ινδία και του Σίδνεϋ για Αυστραλία και Φιλιππίνες. Οι δε χώρες που εξάγει είτε απευθείας είτε μέσω των θυγατρικών της ξεπερνούν τις 60, και …αναμένουμε την αύξηση του όγκου των πωλήσεων, που δεν έρχεται γρήγορα…

Με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 5,5 εκατ. € στην ALUMIL YU και επιπλέον, συνεισφορά της ALUMIL ROM, ο Όμιλος επενδύει σε νέες εγκαταστάσεις στην Αίγυπτο (Κάιρο) και Ινδία (Βομβάη), που περιλαμβάνουν βαφεία και αποθήκες, καθώς και στην Τουρκία (Σμύρνη) και στις ΗΠΑ. Επίσης η ALUMIL, μετά από 3 χρόνια εξαγωγών στο Ιράν, έχοντας αναπτύξει ένα αξιόλογο δίκτυο πελατών, ανοίγει γραφεία στις αρχές του 2016 και στην Τεχεράνη.

Δυστυχώς, λόγω της μεγάλης πτώσης των τιμών του πετρελαίου, παρά την πολύχρονη προσπάθειά μας, για σοβαρή ανάπτυξη και επενδύσεις σε μερικές αγορές με πλούσιους ενεργειακούς πόρους (Αλγερία, Ρωσία, Αζερμπαϊτζάν, Καζακστάν, Γκάνα, Ανγκόλα, Νιγηρία κλπ.) μας έμειναν τα …έξοδα και οι επαφές, μαζί με λίγες εξαγωγές. Ελπίζουμε ότι αυτό που σπείραμε θα το θερίσουμε στο μέλλον…
Στην Ελλάδα έχουμε επενδύσει σε μηχανήματα και εγκαταστάσεις, κυρίως για ενίσχυση της ποιότητας των προϊόντων, αλλά και σε γραμμή παραγωγής των θυρών ΖΕΝ, στην επεξεργασία ανθρακονημάτων, σε έρευνα, σε εκπαίδευση, σε συστήματα πληροφορικής και…στο μέλλον.

Η ALUMIL είχε αρκετό “λίπος” για να καταναλώσει, ούτως ώστε να είναι έτοιμη για την επόμενη μέρα, που για μας αρχίζει από το 2016, και με την συνεισφορά της νέας γενιάς της οικογένειας, αλλά και των νέων ανθρώπων της εταιρίας.

Επιβλητικά κτίρια στον κόσμο με την σφραγίδα της Alumil στα κουφώματά τους
Επιβλητικά κτίρια στον κόσμο με την σφραγίδα της Alumil στα κουφώματά τους
  • Αναμφισβήτητα, η ALUMIL είναι σήμερα ο leader της αγοράς διέλασης στην χώρα μας και με σημαντική πλέον εξαγωγική δραστηριότητα. Ποια είναι τα σημεία υπεροχής που χαρακτηρίζουν την εταιρία;

Η ALUMIL πρωτοπορεί καινοτομώντας. Στα προϊόντα, στην στρατηγική της, στις σχέσεις της με τους συνεργάτες της, στην προσέγγιση των αγορών, στον τρόπο λειτουργίας της. Η ανάπτυξη της ALUMIL πέρα από όλα τα άλλα είναι προσωπική υπόθεση.

Η ανάπτυξη συστημάτων που ήταν μπροστά από την εποχή τους, τουλάχιστον για την Ελληνική αγορά, και όχι μόνο, ήταν η βάση της επιτυχίας της. Οι παλιοί που ζήσανε την ανάπτυξη του κλάδου θα θυμούνται τον Σεπτέμβριο του 1989, στη Διεθνή έκθεση Θεσσαλονίκης, τη νεαρή τότε ALUMIL να κάνει το ντεμπούτο της με την Μ9000, την Μ9200 (που αντιγράφτηκε από όλες τις διελάσεις) την Μ9300 (την πρώτη ανοιγόμενη σειρά στην Ελλάδα με ίδια πηχάκια, ταυ, ταμπλάδες κλπ. τόσο για τα φύλλα όσο και για τις κάσες), το πρώτο (κρύο) ανασυρόμενο της Ελληνικής αγοράς την Α200, το πρώτο ανοιγόμενο με 16χιλ. θερμοδιακοπή, την Μ9600.

Το 2013 επαναπροσδιορίσαμε την γκάμα των προϊόντων μας, που θα διατεθούν στις αγορές το 2016, τόσο για την Ελληνική αγορά όσο και για νέες αγορές στόχους, αναπτύσσοντας ραγδαία και τα δύο, και επενδύσαμε δυναμικά προς όλες τις κατευθύνσεις παρά τις ζημίες της εταιρίας και το υφεσιακό περιβάλλον. Θα μπορούσαμε να συρρικνωνόμασταν και να μην είχαμε ζημίες, αλλά δεν θα ήμασταν πλέον η ALUMIL. Δεν θα κάναμε το κτήριο της Google στη Νέα Υόρκη ή το Viceroy στο Ντουμπάι. Δεν θα πουλούσαμε στο Καράκας ή στο Μπρουνέι. Δεν θα είμασταν οι «Υellow People”, όπως μας αποκαλούν οι κολοσσοί ανταγωνιστές μας, που μας βρίσκουν στα πόδια τους σ’ όλον τον κόσμο.

  • Μπορείτε να μας πληροφορήσετε για τυχόν καινοτομίες και νέα προϊόντα που ετοιμάζετε;

Η ALUMIL σε συνεργασία με πανεπιστήμια, ερευνητικά κέντρα και ειδικούς επιστήμονες, έχει αναπτύξει νέα υλικά όπως τα σύμικτα προφίλ από αλουμίνιο και ανθρακονήματα υψηλών αντοχών, πυράντοχα υλικά για τα σύνθετα πάνελ αλουμινίου (τύπου J-Bond), πυράντοχα πολυμερή για πυρίμαχα προφίλ (όχι μόνο για πόρτες πυρασφαλείας), μονωτικά υλικά υψηλής μονωτικής ικανότητας με τεχνικές νανοτεχνολογίας, λάστιχα εξουδετέρωσης του μονοξειδίου του άνθρακα, πυράντοχα πολυαμίδια κλπ. Κάποια από αυτά ήδη τα εμπορεύεται, ενώ από το 2016 θα χρησιμοποιήσει και τα υπόλοιπα νέα υλικά.

pages.indd

Tα τελευταία χρόνια το τμήμα έρευνας της ALUMIL ανέπτυξε πολλά νέα συστήματα πολύ υψηλών προδιαγραφών και εξαιρετικής ενεργειακής απόδοσης (SUPREME SYSTEMS), στοχεύοντας στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής, και τα οποία καλύπτουν τις προδιαγραφές που θα ισχύσουν τα επόμενα χρόνια. Τα προϊόντα διαθέτουν πιστοποιητικά για Ευρώπη (διαφορετικά για κάθε χώρα), Αμερική και Αυστραλία. Επίσης, έχουν πλήρη τεχνικά εγχειρίδια (για το νέο CE), καθώς και πλήρη κάλυψη από λογισμικό υπολογισμού κατασκευών (ALUMILCAL). Ακολουθούν τη λογική της “μέγιστης φωτεινής επιφάνειας” που προϋποθέτει minimal σχεδιασμό, τόσο στα συρόμενα όσο και στα ανοιγόμενα.

Επίσης, ανέπτυξε προϊόντα υψηλών προδιαγραφών, είτε με πολύ καλή θερμοδιακοπή, είτε χωρίς θεμοδιακοπή, αλλά με πολλές νέες ιδέες και λύσεις, καθώς και minimal αισθητική (SMARTIA SYSTEMS). Μερικά από τα συστήματα αυτά είναι ιδανικά για μεσογειακές, αλλά και τροπικές χώρες.
Επιπλέον, επένδυσε σε συνεργασία με την θυγατρική της, ΜΕΤΡΟΝ Α.Ε. (ανελκυστήρες), στην ανάπτυξη ηλεκτροκίνητων κουφωμάτων, με πρώτο εμπορευόμενο συρόμενο σύστημα το frameless S650.
Στα συστήματα αυτά ενσωματώνονται πολλές καινοτομίες, τις οποίες η ALUMIL έχει καταχωρήσει, για παραχώρηση παγκοσμίων πατεντών, όπως και έξυπνες λύσεις, που δεν είναι σε επίπεδο πατέντας (όπως τουλάχιστον ορίζει το Γερμανικό Ινστιτούτο), και θα τα παρουσιάσει στις νέες ανακαινισμένες της εταιρικές εκθέσεις στην Αθήνα (Τατοίου) και Θεσσαλονίκη (Ευκαρπία).

  • Είστε ένας άνθρωπος πολυταξιδευμένος και με ιδία αντίληψη για τις συνθήκες και τις προοπτικές ανάπτυξης διαφόρων περιοχών του πλανήτη, στις οποίες η ALUMIL έχει παρουσία. Αναφέρατέ μας που εστιάζετε αυτή τη χρονική περίοδο το επενδυτικό σας ενδιαφέρον σαν ένας πολυεθνικός όμιλος;

Πρωταρχικά στοχεύουμε στην Βόρειο Αμερική και ειδικά στη Νέα Υόρκη, που είναι η δυσκολότερη και πιο επικίνδυνη (λόγω σκληρών συμβολαίων) αγορά του κόσμου (if you can make it there, you can make it anywhere – Frank Sinatra, New York New York). Ήδη, η ALUMIL είναι πολύ γνωστή στην εκεί αγορά (δραστηριοποιείται από το 2008), με εξαιρετικά έργα αναφοράς, εξαιρετικές συνεργασίες, με 75 εργαζόμενους, και επενδύει και οργανώνεται περισσότερο, ώστε να υποστηρίξει μεγαλύτερο όγκο δουλειάς.

Επενδύουμε στην Αίγυπτο, όπου έχουμε παρουσία πάνω από 12 χρόνια, τόσο σε εγκαταστάσεις όσο και σε ανθρώπους, προκειμένου να οργανώσουμε τις αγορές της ανατολικής Αφρικής. Ήδη έχει ενισχυθεί το ανθρώπινο δυναμικό για να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες υποστήριξης των αγορών.
Επενδύουμε αυτόνομα στην Ινδία, όπου κάνουμε έργα, από την εταιρία μας στο Ντουμπάι, τα τελευταία 4 χρόνια. Ήδη τα γραφεία στη Βομβάη και οι αποθήκες έξω από την πόλη υποστηρίζουν ικανοποιητικά την αγορά, ενώ την επόμενη χρονιά θα εξαπλωθούμε και σε άλλες πόλεις.

Στη Δυτική Ευρώπη, παρόλο που δεν επενδύουμε σε εγκαταστάσεις, ενισχύουμε με ανθρώπινο δυναμικό τις ομάδες μας σε κάθε χώρα, προκειμένου να υποστηρίξουμε τα SUPREME συστήματα της ALUMIL, που ήδη άρχισαν να πωλούνται σε όλες τις χώρες τις Δυτικής Ευρώπης.

  • Η μεγάλη κρίση στην ελληνική οικονομία και ίσως σε ορισμένες χώρες του εξωτερικού όπου έχετε παρουσία, έχει επιφέρει ζημιογόνα οικονομικά αποτελέσματα στον όμιλο ALUMIL την τελευταία πενταετία. Πότε προβλέπετε να αντιστραφεί η τάση αυτή από την συνολική διεθνή παρουσία του ομίλου;

Ο ρυθμός μείωσης των ζημιών τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί, οι ζημίες συνεχώς μειώνονται και πιθανότατα ήδη από φέτος θα είχαμε οικονομικά αποτελέσματα με θετικό πρόσημο αν είχε αποφευχθεί όλο αυτό το κλίμα πολιτικής αβεβαιότητας στη χώρα, του οποίου το αποκορύφωμα ήταν η επιβολή ελέγχων κεφαλαίων. Θεωρούμε ότι η είσοδος μας σε τροχιά κερδοφορίας είναι θέμα χρόνου και πιστεύω ότι σύντομα οι προσπάθειές μας για στρατηγική επέκταση σε χώρες του εξωτερικού θα δικαιωθούν.

Σημειώστε ότι σχεδόν όλες οι χώρες του εξωτερικού είναι κερδοφόρες, ενώ από του χρόνου θα είναι όλες. Απλά η κερδοφορία τους δε φθάνει, μέχρι σήμερα, για να καλύψει τις ζημίες της ALUMIL Ελλάδος.
Το 2016 θα είναι μια οριακή χρόνια για τα αποτελέσματα της ALUMIL, ενώ το 2017 θα γυρίσει σε κερδοφορία. Το πόσο, θα εξαρτηθεί από το ρυθμό βελτίωσης της παγκόσμιας κατάστασης και από τα επιτόκια δανεισμού των Ελληνικών Τραπεζών. Πιστεύω ότι θα εκπλήξουμε ευχάριστα όλους όσους πιστεύουν στην ALUMIL.

Μιχάλης Ροδίτης
mroditis@alunet.gr 

Κράτα το

Σχετικά Άρθρα

Back to top button

Εγγραφείτε στο e-newsletter μας

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας newsletter aluNET News και μείνετε ενημερωμένοι συνεχώς για τα νέα του κλάδου αλουμινίου.
Το email σας
Το όνομά σας
Παρακαλούμε δώστε μας τη συγκατάθεσή σας!
Η Alupress O.E. ιδιοκτήτης του aluNET.gr θα χρησιμοποιήσει τις πληροφορίες που παρέχετε σε αυτή τη φόρμα, για να έρθει σε επαφή μαζί σας και να σας στέλνει ενημερωτικά newsletter. Για την αποστολή των newsletter χρησιμοποιούμε την πλατφόρμα MailChimp. Κάνοντας κλικ παραπάνω για να υποβάλετε τη φόρμα, αναγνωρίζετε ότι οι πληροφορίες που παρέχετε, θα μεταφερθούν στο MailChimp για επεξεργασία σύμφωνα με την Πολιτική Απορρήτου και τους Όρους Χρήσης της πλατφόρμας.