ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑΕΝΗΜΕΡΩΣΗΕπικαιροτηταΣυνεντευξεις

Γιώργος Μυλωνάς, ALUMIL: «Ελαχιστοποιήσαμε τις απώλειες στηριζόμενοι σε ένα άρτιο επιχειρηματικό σχέδιο»

O Πρόεδρος & Δ/νων Σύμβουλος της ALUMIL, Γιώργος Μυλωνάς

O Πρόεδρος της ALUMIL, Γιώργος Μυλωνάς σε συνέντευξή του στο aluminium magazine” μιλά για τη στρατηγική της εταιρείας, μέσα από την οποία η ALUMIL κατάφερε να ελαχιστοποιήσει τις απώλειες της πανδημίας, τονίζει την ανάγκη για το γρήγορο πέρασμα στη νέα ψηφιακή εποχή και αναδεικνύει τη σημαντικότητα του να δραστηριοποιείται μία επιχείρηση ταυτόχρονα σε πολλές αγορές.

  • Το 2020 ήταν σαφώς μία σημαδιακή χρονιά που θα μνημονεύεται για καιρό. Σε ποιο βαθμό επηρεάστηκαν οι πωλήσεις της περσινής χρονιάς σε επίπεδο ελληνικής αγοράς;

Το πρώτο κύμα της πανδημίας μας βρήκε όλους απροετοίμαστους, άλλωστε στην Ελλάδα όλοι ανέμεναν ότι το 2020 θα ήταν μία πολύ δυναμική χρονιά, κι όντως οι πρώτοι δυο μήνες του 2020 αυτό διεμήνυαν.

Όπως είναι λογικό, η πανδημία είχε αντίκτυπο στη δραστηριότητα του οικοδομικού κλάδου και συνεπώς και στην εταιρεία μας. Οι πελάτες μας «πάγωσαν», ειδικά μετά το πρώτο lockdown. Παρόλα αυτά, η αγορά επανήλθε και κινήθηκε πολύ δυναμικά κατά τους θερινούς μήνες μέχρι και τον Οκτώβριο. Ο Νοέμβριος και ο Δεκέμβριος αποτελούν έτσι και αλλιώς μήνες χαμηλής εποχικότητας για τον κλάδο, οπότε ο αντίκτυπος του δεύτερου lockdown ήταν ηπιότερος.

Παρόλα αυτά, η ALUMIL  προσαρμόστηκε γρήγορα στις νέες πρωτόγνωρες συνθήκες, αντιμετωπίζοντας αποτελεσματικά την οικονομική κρίση που προκάλεσε η πανδημία λόγω της λοίμωξης COVID-19. Καταφέραμε να ελαχιστοποιήσουμε τις απώλειες σε πωλήσεις, στηριζόμενοι σε ένα άρτιο επιχειρηματικό σχέδιο προσαρμοσμένο στα νέα δεδομένα.

Η ευελιξία της ALUMIL, σε συνδυασμό με τη σύγχρονη διακυβέρνησή της και το ικανότατο προσωπικό της, ήταν η ασπίδα μας για την ενίσχυση των μεριδίων μας στην αγορά, παρά τους κλυδωνισμούς που προκάλεσε η πανδημία.

  • Την περίοδο της πρώτης οικονομικής κρίσης, πριν μία δεκαετία, οι εξαγωγές έδωσαν σημαντική χείρα βοηθείας στον κλάδο αλουμινίου. Σε τι βαθμό συνέβαλαν και πως διαμορφώθηκαν οι εξαγωγές μέσα στο 2020;

Η εταιρεία μας προσαρμόζεται γρήγορα και είναι σε θέση να μειώσει τις επιπτώσεις της πανδημίας στα οικονομικά της αποτελέσματα χάρη στη διεθνή της δραστηριότητα. Η παρουσία μας σε πάνω από 60 χώρες επιτρέπει τον μετριασμό των επιπτώσεων, καθότι δεν εξαρτόμαστε αποκλειστικά από μία και μόνο αγορά, αλλά δραστηριοποιούμαστε σε πολλές ταυτόχρονα που παρουσιάζουν διαφορετικό επίπεδο κρουσμάτων μέσα στον χρόνο.

Η παρουσία μας σε πάνω από 60 χώρες επιτρέπει τον μετριασμό των επιπτώσεων, καθότι δεν εξαρτόμαστε αποκλειστικά από μία και μόνο αγορά.

  • Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για τη μετα-κορωνοϊού εποχή σε επίπεδο κλάδου αλουμινίου; Πως βλέπετε να διαμορφώνεται η αγορά την επόμενη μέρα;

Η ALUMIL θα επενδύσει στα νέα χαρακτηριστικά που ανέδειξε η περίοδος του COVID-19 , τα οποία είναι ο επαναπροσδιορισμός των καναλιών διανομής, η ανάπτυξη συστημάτων αλουμινίου που καλύπτουν υγειονομικές ανάγκες και κυρίως η ενίσχυση του digital περιβάλλοντος της εταιρείας. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί μία από τις πρώτες προτεραιότητες του Ομίλου και ήδη έχουμε κάνει πολλά άλματα στον τομέα αυτό.

Ενδεικτικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι την τελευταία 3ετία έχει τριπλασιαστεί το προσωπικό του τμήματος Πληροφορικής (ΙΤ). Η ψηφιακή ολοκλήρωση με εξειδικευμένες πλατφόρμες διαχείρισης και ανάλυσης δεδομένων, πέρα από τα ολοκληρωμένα συστήματα ERP, CRM, WMS, e-Commerce που διαθέτει η εταιρεία, συμβάλλει στον ψηφιακό μετασχηματισμό για την περαιτέρω ενίσχυση της θέσης μας στις αγορές.

Γενικότερα ως προς την ενδυνάμωση της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, κάτι που έχει τόσο μεγάλη ανάγκη ο τόπος μας για να μπορέσει να συνέλθει οικονομικά, ειδικά αυτή τη δύσκολη περίοδο, θα πρότεινα να δοθεί έμφαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό, στην ενίσχυση της μεταποίησης, στην ενίσχυση της ενδοεπιχειρησιακής εκπαίδευσης, στην ενίσχυση της έρευνας και ανάπτυξης και σε καινοτόμες δράσεις ανάπτυξης των εξαγωγών.

  • Μέσα στο 2020 είχαμε και την έναρξη του νέου «Αυτονομώ – Εξοικονομώ» που σχεδιάστηκε ως συνεχές πρόγραμμα με χρονικό ορίζοντα δεκαετίας. Κατά πόσο πιστεύετε θα συμβάλει στα οικονομικά μεγέθη του κλάδου και ποια πράγματα ενδεχομένως χρήζουν βελτίωσης;

Το πρόγραμμα «Αυτονομώ – Εξοικονομώ», καθώς και όσα έχουν προηγηθεί πριν από αυτό, σαφώς και συμβάλει στην τόνωση της ζήτησης για αρχιτεκτονικά προϊόντα αλουμινίου, καθώς αυτά αποτελούν κορυφαία επιλογή για όποιον επιθυμεί να αναβαθμίσει ενεργειακά ένα κτίριο. Έχουμε μπει πλέον σε μία περίοδο, όπου η ανάγκη για ενεργειακή αναβάθμιση του κτιριακού αποθέματος θα βρίσκεται στο προσκήνιο για πολύ καιρό εξαιτίας και των υποχρεώσεων της χώρας έναντι της ΕΕ.

Το ζήτημα είναι η πολιτεία σε οργανωτικό επίπεδο να είναι έτοιμη ώστε τα προγράμματα αυτά να τρέξουν απρόσκοπτα χωρίς προβλήματα, γιατί την επόμενη μέρα όλοι θα βγούμε κερδισμένοι. Επιχειρήσεις και πολίτες, καθώς και η ίδια η χώρα έχει μόνο να κερδίσει από αυτή τη διαδικασία. Όσον αφορά στις βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν για τα ερχόμενα προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης, οι παθογένειες και γραφειοκρατικές αγκυλώσεις της ελληνικής πραγματικότητας είναι γνωστές.

Ενδεχομένως άθελά τους συχνά βάζουν εμπόδια στην υγιή επιχειρηματικότητα, ωστόσο κάποια στιγμή πρέπει να γίνει η υπέρβαση και να αποκτήσουμε ως χώρα σύγχρονες δομές, ευελιξία και ταχύτητα και τα προγράμματα αυτά να τρέχουν με διαφάνεια και χωρίς καθυστερήσεις. Η τεχνογνωσία, ειδικά στον κλάδο μας υπάρχει. Τα προϊόντα μας δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από αυτά του εξωτερικού.

Η πολιτεία πρέπει να εμπιστευθεί και να στηρίξει την ελληνική βιομηχανία αλουμινίου και όχι μόνο μέσω των προγραμμάτων ενεργειακής αναβάθμισης, διότι πρόκειται για μία εντόνως εξωστρεφή βιομηχανία που συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας και μπορεί να διαδραματίσει ακόμη μεγαλύτερο ρόλο.

Σχετικά Άρθρα

Back to top button

Εγγραφείτε στο e-newsletter μας

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας newsletter aluNET News και μείνετε ενημερωμένοι συνεχώς για τα νέα του κλάδου αλουμινίου.
Το email σας
Το όνομά σας
Παρακαλούμε δώστε μας τη συγκατάθεσή σας!
Η Alupress O.E. ιδιοκτήτης του aluNET.gr θα χρησιμοποιήσει τις πληροφορίες που παρέχετε σε αυτή τη φόρμα, για να έρθει σε επαφή μαζί σας και να σας στέλνει ενημερωτικά newsletter. Για την αποστολή των newsletter χρησιμοποιούμε την πλατφόρμα MailChimp. Κάνοντας κλικ παραπάνω για να υποβάλετε τη φόρμα, αναγνωρίζετε ότι οι πληροφορίες που παρέχετε, θα μεταφερθούν στο MailChimp για επεξεργασία σύμφωνα με την Πολιτική Απορρήτου και τους Όρους Χρήσης της πλατφόρμας.