Home » ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ » ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ » Θ. Τσιάρας: Εξαργυρώνουμε με αυξημένο μερίδιο αγοράς τη συγκροτημένη πολιτική μας κατά την κρίση!

Θ. Τσιάρας: Εξαργυρώνουμε με αυξημένο μερίδιο αγοράς τη συγκροτημένη πολιτική μας κατά την κρίση!

Ο Αντιπρόεδρος της EXALCO, Θάνος Τσιάρας

Ο Αντιπρόεδρος της EXALCO, Θάνος Τσιάρας είναι ένα επιφανές στέλεχος του κλάδου αλουμινίου, με πολυετή εμπειρία στο χώρο, ο οποίος παράλληλα είναι και Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Αλουμίνιου. Η πολύχρονη παρουσία του στα ελληνικά δρώμενα και η συμμετοχή του στο ανώτερο θεσμικό όργανο του κλάδου, καθιστούν μία συζήτηση μαζί του πάντα ενδιαφέρουσα.

Ο Αντιπρόεδρος της θεσσαλικής διέλασης έδωσε συνέντευξη στο Aluminium Magazine”, στην οποία έθιξε σημαντικά θέματα που αφορούν την ελληνική πραγματικότητα όπως την κρίση στη χώρα, τα σχέδια περαιτέρω ανάπτυξης της EXALCO, το πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον» και το μέλλον του κλάδου αλουμινίου. Η πλήρης συνέντευξη ακολουθεί παρακάτω.

  • Κύριε Τσιάρα, πως θα χαρακτηρίζατε την πορεία της EXALCO τα τελευταία δύσκολα χρόνια και ποια τα σχέδια για το μέλλον;

Το σίγουρο είναι ότι όπως όλες οι ελληνικές εταιρείες έτσι και στην EXALCO την τελευταία δεκαετία βιώσαμε πρωτόγνωρες καταστάσεις. Ξεκινώντας με την παγκόσμια οικονομική κρίση του 2008 και συνεχίζοντας με την τεράστια κρίση της ελληνικής οικονομίας, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, «τα έχουμε δει ΟΛΑ».

Ειδικά για τις εταιρείες οι οποίες είχαν μεγάλο όγκο εργασιών (όπως η EXALCO), η αντιμετώπιση της κρίσης ήταν ακόμη δυσκολότερη. Προσαρμοστήκαμε στα νέα δεδομένα της αγοράς, αλλάξαμε τρόπο σκέψης και διοίκησης της επιχείρησής μας, προσπαθώντας να βρούμε διεξόδους μέσα στην κρίση.

Πιθανόν για την εταιρεία μας να χρειάστηκε περισσότερος χρόνος, αφού ήταν συνειδητή επιλογή της διοίκησής μας να μην εφαρμοστούν ακραίες πολιτικές όσο αφορά τη διαχείριση του προσωπικού μας, καθώς και τη στρατηγική απέναντι στο πελατολόγιό μας.

Χαρακτηριστικά να σας επισημάνω ότι ακόμη και κατά την περίοδο των “Capital Controls”, όπου όλη η αγορά λειτουργούσε σε καθεστώς πανικού, η EXALCO έμεινε πιστή στις δεσμεύσεις και τις συμφωνίες με τους εκάστοτε συνεργάτες και συνέχισε να τους εξυπηρετεί με την ίδια συνέπεια και στρατηγική.

Όλα τα παραπάνω είχαν κάποιο σημαντικό κόστος που απορροφήθηκε από την εταιρεία. Φαίνεται όμως ότι η EXALCO τον τελευταίο καιρό εξαργυρώνει τη συγκροτημένη πολιτική της, αυξάνοντας μερίδια αγοράς. Το μέλλον, το βλέπουμε αισιόδοξα, έχουμε σχεδιάσει νέες μεγάλες επενδύσεις για την επόμενη χρονιά και η εταιρεία θα κλείσει τη χρονιά που διανύουμε με ποσοτικό ρεκόρ πωλήσεων (τονάζ).

Επίσης θα ήθελα να σημειώσω ότι η EXALCO δεν ανακάλυψε τις εξαγωγές μέσα στην κρίση, ήταν πάντοτε εξωστρεφής και όλα τα χρόνια το 50% των πωλήσεών της, προέρχονταν από αγορές του εξωτερικού. Το άνοιγμα νέων αγορών βοήθησε την εταιρεία σε αυτή τη δύσκολη περίοδο να πραγματοποιεί το 70% των πωλήσεων στο εξωτερικό.

  • Ποια είναι η πρόβλεψή σας για την ελληνική αγορά σε βραχυπρόθεσμο και μεσομακροπρόθεσμο επίπεδο;

Φαίνεται πλέον ότι η ελληνική οικονομία βρίσκεται σε φάση σταθεροποίησης, ωστόσο εξακολουθεί να υπάρχει αβεβαιότητα. Πιο απλά θεωρώ ότι η χώρα μας «έχει πιάσει πάτο» και από εδώ και στο εξής εμφανίζονται σημάδια ανάκαμψης, χωρίς όμως θεαματικά αποτελέσματα.

Ο κλάδος μας έχει κυριολεκτικά ισοπεδωθεί, έχοντας απολέσει το 75% των πωλήσεων, αφού από τους 100.000 τόνους του 2008, έχουμε κατρακυλήσει στους 25.000 – 27.000. Έτσι το να μιλάμε σήμερα για αύξηση 8%-10% ετησίως, σαφώς εκπέμπει κάποια αισιοδοξία, αλλά έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε ακόμη.

Σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο αισιοδοξούμε σε ανάκαμψη του κλάδου, η οποία μπορεί να προέλθει από το πρόγραμμα “Εξοικονομώ κατ’ οίκον”, καθώς και από τις συνεχιζόμενες τουριστικές επενδύσεις (είτε με νέες μονάδες, είτε με ανακαινίσεις). Το σίγουρο είναι ότι εκατομμύρια κουφώματα στη χώρα μας πρέπει να αντικατασταθούν και αυτό μελλοντικά δημιουργεί ισχυρές προϋποθέσεις για ανάκαμψη του κλάδου μας.

Παρόλη την κρίση και κόντρα στο ρεύμα της αγοράς, η EXALCO συνέχισε να επενδύει στην ενδυνάμωση του δικτύου της στην ελληνική αγορά, με νέες συνεργασίες και εμπορικά καταστήματα, καλύπτοντας όλη την ελληνική επικράτεια και βελτιώνοντας το επίπεδο εξυπηρέτησης και των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους συνεργάτες.

  • Το δεύτερο πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον» είναι προ των πυλών. Πόσο έτοιμη είναι η EXALCO και το δίκτυο συνεργατών της για να ανταπεξέλθει στην αναμενόμενη αυξημένη κινητικότητα στην αντικατάσταση κουφωμάτων;

Η EXALCO, όπως και οι πιο πολλές εταιρείες του κλάδου, είναι έτοιμη εδώ και καιρό να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του προγράμματος «Εξοικονομώ κατ’ οίκον». Η εταιρεία μας παράγει και πουλάει 120 τόνους π