Εγγραφείτε στο e-newsletter μας

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας e-newsletter και μείνετε ενημερωμένοι συνεχώς για τα νέα του κλάδου αλουμινίου.
Email address
Name
Το email σας δεν θα κοινοποιηθεί σε τρίτους
Home » ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ » ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ » Το παρόν και το μέλλον του ελληνικού κλάδου αλουμινίου

Το παρόν και το μέλλον του ελληνικού κλάδου αλουμινίου

 


Η Πρόεδρος της Ε.Ε.Α. Αγγελική
Παπαγεωργίου αναλύει τα μέχρι
σήμερα δεδομένα του εγχώριου
κλάδου αλουμινίου και τις
προοπτικές που ανοίγονται για
την μελλοντική του ευημερία.

Στη διεθνή αγορά, το αλουμίνιο διατηρεί και επαυξάνει τον πρωταγωνιστικό του ρόλο. Στην αυτοκινητοβιομηχανία, είναι πλέον ξεκάθαρη η τάση για χρήση του αλουμινίου στους σκελετούς των αυτοκινήτων και όχι μόνο, εξέλιξη που επιδρά καθοριστικά στην αύξηση της ζήτησής του στο παρόν και στο άμεσο μέλλον. Είναι σαφές ότι η χρήση του αλουμινίου είναι απόλυτα φιλική προς το περιβάλλον, διότι το αλουμίνιο είναι ένα ελαφρύ μέταλλο, επομένως με τη χρήση του μειώνεται η κατανάλωση καυσίμων και επιπρόσθετα μπορεί να ανακυκλώνεται συνεχώς.

Επιπλέον αυτών έχει ξεκινήσει συζήτηση για το πράσινο αλουμίνιο. Ο όρος “Green Aluminium” συνδέεται με την οικολογική ή όχι προέλευση της ενέργειας που χρησιμοποιείται για την παραγωγή αλουμινίου. Είναι ένας όρος που πρόσφατα έχει ξεκινήσει να μας απασχολεί και θα μας απασχολήσει περισσότερο στο μέλλον, παραγωγούς, διελαστές, κατασκευαστές αλλά και τελικούς καταναλωτές.

Τα παραπάνω αναφέρονται διότι πολλές φορές η μεγάλη εικόνα χάνεται, καθώς προσπαθούμε να διαχειριστούμε μόνο τα τρέχοντα προβλήματα. Στην περίπτωση μας μάλιστα, κάποια προβλήματα στον κλάδο του ελληνικού αλουμινίου έχουν χρονίσει. Τα αιτήματα του κλάδου είναι ξεκάθαρα και έχουν επικοινωνηθεί στους αρμόδιους φορείς επανειλημμένα και με διάφορους τρόπους και μέσα.

Το πρόγραμμα “Εξοικονομώ κατ’ Οίκον ΙΙ” δεν είναι πανάκεια
Το πρόγραμμα “Εξοικονομώ κατ’ Οίκον ΙΙ” έχει φτάσει να αποτελεί πλέον συνώνυμο του γεφυριού της Άρτας μετά τις τόσες αναβολές. Την περίοδο αυτή δε, αναμένουμε για μία ακόμα φορά την επίσημη εξαγγελία του προγράμματος που έχει αναβληθεί ξανά και ξανά στο πρόσφατο παρελθόν. Δεδομένης της δεινής κατάστασης που έχει περιέλθει ο έλληνας καταναλωτής, με την αδυναμία ρευστότητας, δεν είναι συνετό ο κλάδος να στηρίζει όλες του τις ελπίδες για ανάκαμψη σ’ αυτό το πρόγραμμα ή να το βλέπει ως πανάκεια.


Δυνατά στο εξωτερικό, βελτίωση στην Ελλάδα με αύξηση πωλήσεων 9%

Ο κλάδος οφείλει στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό να κινείται κατά το δυνατόν αυτόνομα, χωρίς να αναμένει εξ’ ολοκλήρου εκ των άνωθεν βοήθεια. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των ελλήνων διελαστών που στα χρόνια της κρίσης ενίσχυσαν αποφασιστικά τον εξαγωγικό τους χαρακτήρα, με αποτέλεσμα ο κλάδος να είναι ο 2ος πιο εξαγωγικός της χώρας επί σειρά ετών. Η αποφασιστικότητα, η εξωστρέφεια, η καινοτομία, έφερε το ελληνικό αλουμίνιο στο προσκήνιο των διεθνών αγορών και σήμερα έλληνες διελαστές και παραγωγοί να επενδύουν ξανά στη χώρα.

Στην ελληνική αγορά φαίνεται ότι κάτι έχει αρχίσει να κινείται. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Ένωσης Αλουμινίου για τον κλάδο της διέλασης, το 1ο εξάμηνο 2017, οι πωλήσεις αυξήθηκαν και ανήλθαν σε 15.850t έναντι 14.200t το αντίστοιχο του 2016. Μία αύξηση της τάξης του 9% που δείχνει σαφώς ανάκαμψη και μένει να δούμε πώς αποτυπώθηκε αυτή η αύξηση και στους επί μέρους τομείς.

Καίρια η στήριξη από τον τραπεζικό τομέα
Το 2018, αναμένουμε τις εξελίξεις από τον τραπεζικό τομέα, με την ελπίδα ότι θα εξυγιανθεί και θα παίξει επιτέλους τον υποστηρικτικό ρόλο που οφείλει. Το 2016 και το 2017, έγιναν κινήσεις στο εσωτερικό των τραπεζών που δεν έχουν λάβει μεγάλη δημοσιότητα, όπως προγράμματα εθελούσιας εξόδου και συγχωνεύσεις καταστημάτων, κινήσεις που δείχνουν ότι ο τραπεζικός κλάδος ετοιμάζεται για την επόμενη ημέρα.

Από την άλλη πλευρά, αδύναμος κρίκος παραμένει ο έλληνας καταναλωτής, του οποίου η ρευστότητα έχει μειωθεί δραματικά και αυτή η κατάσταση δυστυχώς δεν αναμένεται να διαφοροποιηθεί το 2018.

Με αιχμή του δόρατος τον Τουρισμό
Επομένως, ο μεγάλος αιμοδότης της ελληνικής οικονομίας θα συνεχίσει να είναι ο τουριστικός κλάδος και τα έργα που προκύπτουν από τις επιχειρηματικές δραστηριότητες αυτού. Οφείλουμε να εντοπίσουμε τις ανάγκες του τουριστικού κλάδου και να προσδιορίσουμε τις προοπτικές που υπάρχουν.

Τα χρόνια της κρίσης, που δυστυχώς δεν αποτελεί παρελθόν, υπήρξαν και παραμένουν διδακτικά για όλους μας. Ο κλάδος του αλουμινίου ήταν και είναι από αυτούς που αντιμετώπισαν την κρίση όχι σαν πληγή αλλά σαν ευκαιρία για αλλαγή και πρόοδο. Οι δυσκολίες είναι δεδομένες, αλλά πρέπει να συνεχίσουμε δυναμικά, κοιτώντας μόνο μπροστά!

Το κείμενο προέρχεται από την εισήγηση της προέδρου της Ε.Ε.Α. στο κλαδικό συνέδριο “Αλουμίνιο & Κατασκευές”, που έγινε τον Οκτώβριο του 2017 στο Ηράκλειο της Κρήτης.

 

x

Check Also

ΠΟΒΑΣ: Ενημέρωση των Μελών της για τον «Εξωδικαστικό Μηχανισμό» ρύθμισης οφειλών

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας (ΠΟΒΑΣ) ενημερώθηκε από τα στελέχη της εταιρείας Board S.A. ...