Don't Miss
Home » Ο ΚΛΑΔΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ » ΠΩΛΗΣΕΙΣ-ΕΞΑΓΩΓΕΣ » Κλάδος αλουμινίου: Σαφή σημάδια ανάκαμψης της εσωτερικής αγοράς!

Κλάδος αλουμινίου: Σαφή σημάδια ανάκαμψης της εσωτερικής αγοράς!

Αύξηση των πωλήσεων οικοδομικού προφίλ τα δύο τελευταία χρόνια και αισιοδοξία για μία δυναμική ανάκαμψη της αγοράς των αντικαταστάσεων με την έναρξη του προγράμματος “Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον ΙΙ”.

Όλα πλέον δείχνουν ότι κάτι έχει αρχίσει και αλλάζει στην εσωτερική αγορά κουφωμάτων, με σαφή σημάδια ανάκαμψης, όπως δείχνουν και τα επίσημα στοιχεία που ανακοινώθηκαν από την Ελληνική Ένωση Αλουμινίου. Το 2017 ήταν η δεύτερη συνεχή χρονιά αύξησης των πωλήσεων προφίλ αλουμινίου, το 80% περίπου των οποίων αφορά προφίλ κουφωμάτων.

Πιο συγκεκριμένα, από τις 26 χιλ. τόνους προφίλ που απορροφήθηκαν από την ελληνική αγορά το 2015, το 2017 οι ποσότητες αυτές έφθασαν τους 29,5 χιλ. τόνους, μία αύξηση δηλαδή κατά 13%. Με δεδομένο το γεγονός, ότι εν αναμονή της έναρξης του προγράμματος “Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον” εδώ και μία διετία είχαν “παγώσει” κυριολεκτικά οι αντικαταστάσεις κουφωμάτων, η μικρή αυτή αύξηση είναι μία ιδιαίτερη θετική εξέλιξη, ενώ προδικάζεται πλέον με σιγουριά ότι κατά την τρέχουσα χρονιά και με την ενεργοποίηση του προγράμματος, θα έχουμε μία σημαντική ανάκαμψη στην εσωτερική αγορά.

Ένα άλλο θετικό στοιχείο που έχουμε δεδομένο, είναι πλέον ότι η συντριπτική πλειοψηφία των πωλήσεων οικοδομικού προφίλ κατευθύνεται στις αντικαταστάσεις παλαιών κουφωμάτων, αφού οι νέες οικοδομές είναι ελάχιστες. Η αγορά αυτή θα έχει πλέον μία συνεχώς αναπτυσσόμενη δυναμική, όπως διαπιστώνεται και από το μεγάλο ενδιαφέρον που έδειξε το καταναλωτικό κοινό για τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα “Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον”, όπου ανεξάρτητα από τα διαθέσιμα κονδύλια, η ζήτηση αγγίζει βάσει των εκτιμήσεων τα 500 χιλ. νοικοκυριά, το 60-70% των οποίων έχουν ανάγκες για αναβάθμιση των κουφωμάτων τους.

Οι ανάγκες αυτές, στις περισσότερες των περιπτώσεων, είναι επιτακτικές για τα νοικοκυριά αυτά και άρα προβλέψιμες για υλοποίηση στο άμεσο μέλλον με διάφορα επιδοτούμενα ή μη προγράμματα, κάτι που προδικάζει το ευοίωνο μέλλον της αγοράς των αντικαταστάσεων.

Στον τομέα αυτόν επενδύουν ήδη και οι εταιρείες σχεδιασμού και παραγωγής συστημάτων και φυσικά είναι πανέτοιμοι και οι κατασκευαστές κουφωμάτων σε όλη τη χώρα.

Η πορεία του κλάδου το 2017

Τα στοιχεία για την πορεία του κλάδου το 2017, που ανακοίνωσε η Ελληνική Ένωση Αλουμινίου, ήταν ιδιαίτερα θετικά. Ειδικότερα, οι συνολικές πωλήσεις προϊόντων πρώτης μεταποίησης (έλαση, διέλαση) σημείωσαν αύξηση κατά 4% σε σχέση με το 2016. Η εγχώρια αγορά απορρόφησε μόλις το 17% των πωλήσεων σημειώνοντας αύξηση κατά 6% σε σχέση με το 2016, ενώ οι εξαγωγές απορρόφησαν το 83% των πωλήσεων, αυξανόμενες και αυτές κατά 4% περίπου. Αναλυτικότερα για την πρώτη μεταποίηση:

Κλάδος έλασης

Οι πωλήσεις προϊόντων έλασης (αφορά κυρίως την δραστηριότητα της ΕΛΒΑΛ), παρουσίασαν αύξηση κατά 3% περίπου. Η εγχώρια αγορά απορρόφησε το 13% των συνολικών πωλήσεων και σημείωσε αύξηση κατά 7% περίπου σε σχέση με το 2016. Οι εξαγωγές, αποτελούν το 87% των πωλήσεων και αυξήθηκαν και αυτές κατά 3% περίπου σε σχέση με το 2016. Οι εξαγωγές κατευθύνθηκαν πάνω από το 50% στην αγορά της Δυτικής Ευρώπης.

Η κύρια αγορά που απευθύνονται τα προϊόντα έλασης είναι η συσκευασία, τόσο στην εγχώρια αγορά (65%) όσο και στις εξαγωγές με περισσότερο από 50%.

Κλάδος της διέλασης

Ο κλάδος της διέλασης, αν και επηρεάστηκε αρνητικά την περίοδο της οικονομικής κρίσης, λόγω της κατάρρευσης της οικοδομικής δραστηριότητας στην εγχώρια αγορά, σύντομα ανέκαμψε με τον δυναμικό προσανατολισμό των εταιρειών στις δύσκολες αγορές της Δυτικής Ευρώπης. Ως αποτέλεσμα, οι συνολικές πωλήσεις προϊόντων διέλασης το 2017 σημείωσαν αύξηση κατά 6% περίπου σε σχέση με το 2016.

Η εγχώρια αγορά απορρόφησε το 27% των συνολικών πωλήσεων και σημείωσε αύξηση, για 2η συνεχόμενη χρονιά μετά το 2007, κατά 4% περίπου σε σχέση με το 2016. Οι εξαγωγές τέλος που απορρόφησαν το 73% των πωλήσεων, αυξήθηκαν κατά 6% περίπου σε σχέση με το 2016. Οι εξαγωγές κατευθύνθηκαν πάνω απότο 50% στις απαιτητικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης.

Η κύρια αγορά που απευθύνονται τα προϊόντα διέλασης είναι η οικοδομή, τόσο στην εγχώρια αγορά (77%) όσο και στις εξαγωγές (40%), αξιοποιώντας τα διεθνώς πιστοποιημένα συστήματα αλουμινίου των Ελληνικών εταιρειών.

Παραμένει ο 2ος πιο εξαγωγικός κλάδος της οικονομίας μας!

Για μία ακόμη χρονιά, ο ελληνικός