Don't Miss
Home » ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ » ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ » Τ.Ε.Ε. – Προτάσεις στο ΥΠΕΝ για την εύρυθμη λειτουργία του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον»

Τ.Ε.Ε. – Προτάσεις στο ΥΠΕΝ για την εύρυθμη λειτουργία του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον»

Επιστολή προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργο Σταθάκη έστειλε ο Πρόεδρος του Τ.Ε.Ε. Γιώργος Στασινός με αφορμή τις δυσλειτουργίες της πλατφόρμας του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον», εκφράζοντας την αγωνία χιλιάδων μηχανικών ανά την Ελλάδα και το ενδιαφέρον των πολιτών, προκειμένου να δοθούν λύσεις στα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από τις καθυστερήσεις ενεργοποίησης του πληροφοριακού συστήματος, αλλά και τα άλλα προβλήματα που «ξεπηδούν» καθημερινά.

Η επιστολή του Προέδρου του ΤΕΕ Γιώργου Στασινού, αναφέρει:

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Γνωρίζετε καλά ότι ολόκληρη η αγορά και η κοινωνία αναμένει την ενεργοποίηση του προγράμματος «εξοικονομώ κατ’ οίκον ΙΙ» αλλά δυστυχώς, παρά την πολύμηνη προετοιμασία και τις αλλεπάλληλες ανακοινώσεις αι παρατάσεις, μέχρι σήμερα δεν έχει καταστεί δυνατή η πλήρης λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος.

Αυτή η καθυστέρηση σε συνδυασμό με την επιλογή της ένταξης στο πρόγραμμα με σειρά προτεραιότητας έχει οδηγήσει χιλιάδες μηχανικούς που χειρίζονται το ενδιαφέρον των πολιτών για ένταξη στο πρόγραμμα να βρίσκονται επί μία σχεδόν εβδομάδα πάνω από τους υπολογιστές τους για να μη «χάσουν» την ευκαιρία άμεσης κατάθεσης αίτησης με την ενεργοποίηση της σχετικής λειτουργίας της πλατφόρμας.

Παράλληλα οι ίδιες επιλογές έχουν οδηγήσει σε τεράστιο φόρτο εργασίας τους μηχανικούς και μεγάλες ευθύνες απέναντι στους πελάτες τους, οι οποίες είναι εξαιρετικά δυσανάλογες με την εξαιρετικά χαμηλή αμοιβή που προβλέπεται να επιχορηγεί το πρόγραμμα.

Επειδή, όπως καλά γνωρίζετε, το ΤΕΕ όχι μόνο ενδιαφέρεται αλλά προωθεί ουσιαστικά την ενεργειακή εξοικονόμηση και την επίτευξη των σχετικών εθνικών στόχων τόσο απέναντι στην κοινοτική νομοθεσία όσο και στους στόχους της Συμφωνίας των Παρισίων, όπως αποδεικνύεται μεταξύ άλλων με τη συνεργασία μας στην έκδοση του νέου ΚΕΝΑΚ και των σχετικών Τεχνικών Οδηγιών του ΤΕΕ για την εφαρμογή του, σας ζητώ να εξετάσετε ορισμένες πρακτικές λύσεις στα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί και να προχωρήσετε άμεσα σε όσες θεωρείτε ως τις πλέον κατάλληλες. Δεν είναι η ώρα να δούμε αν θα έπρεπε ή όχι να υπάρχει διαδικασία αξιολόγησης των αιτήσεων όσον αφορά την επίτευξη ενεργειακών στόχων, καθώς όλη η αγορά έχει προσαρμοστεί στην κατεύθυνση που έχει δώσει το Υπουργείο σας, αλλά θα πρέπει να δούμε και αυτό το ζήτημα σύντομα και κυρίως ενόψει άλλων προγραμμάτων ενεργειακής αναβάθμισης του κτιριακού τομέα.

Για την επίλυση των άμεσων προβλημάτων που όλοι βλέπουμε, σας προτείνω:

  • Να δοθεί νέα ημερομηνία υποβολής – έναρξης υποδοχής αιτήσεων εφόσον το πληροφοριακό σύστημα είναι λειτουργικό και βεβαιωμένα έτοιμο για τον φόρτο εργασίας που θα υποδεχθεί.
  • Να υπάρξει στο ενδιάμεσο περίοδος δοκιμαστικής χρήσης του Πληροφοριακού Συστήματος σε πραγματικές συνθήκες, ώστε αφενός να αποκαλυφθούν πιθανές αδυναμίες και αστοχίες και αφετέρου να εξοικειωθούν όλοι με τη νέα πλατφόρμα.
  • Να προβλεφθεί η πρόσβαση στο πληροφοριακό σύστημα με διαφορετική ημερομηνία ανά Περιφέρεια καθώς κάθε Περιφέρεια έχει διακριτό προϋπολογισμό και θα μια τέτοια κίνηση θα εξομαλύνει τη λειτουργία και θα μειώσει τον φόρτο του συστήματος.
  • Αν τα ανωτέρω δεν γίνουν εφικτά, να τροποποιηθεί ο οδηγός του προγράμματος και να προβλεφθεί, με τη διαδικασία της υπερδέσμευσης των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ (καθώς η περίοδος και το ποσοστό απορρόφησης το επιτρέπει), ότι όσοι ενταχθούν κατά τον πρώτο μήνα λειτουργίας της πλατφόρμας θα τύχουν χρηματοδότησης, ώστε να μειωθεί η πίεση προς τους πολίτες και τους μηχανικούς να «προλάβουν» και ο φόρτος που θα δεχθεί με την πλήρη ενεργοποίηση το πληροφοριακό σύστημα.
  • Μπορεί επίσης να εξεταστεί η δυνατότητα τα στάδιά ένταξης να διαχωριστούν σε στάδιο εγγραφής στοιχείων και καταρχήν ελέγχου επιλεξιμότητας και να ακολουθεί το στάδιο υποβολής αίτησης με αντίστοιχα κριτήρια σε επόμενη ημερομηνία (τουλάχιστον 2-3 βδομάδες μετά ) ώστε να δοθεί χρόνος για την προεγγραφή στοιχείων και να αποφορτιστεί το σύστημα.
  • Να εκδοθεί το πλήρες εγχειρίδιο του συστήματος με αναλυτική περιγραφή διαδικασίας σε βήματα και απεικόνιση κάθε φόρμας. Αυτό που έχει δοθεί στη δημοσιότητα είναι κακογραμμένο και ελλιπές, ενώ φαίνεται ότι έχουν παραληφθεί (άγνωστο για ποιον λόγο) σημαντικές φόρμες.
  • Να εκδοθεί αναλυτικός οδηγός ερωταπαντήσεων για σύνθετα τεχνικά θέματα όπως για την ένταξη κτιρίων με αυθαιρεσίες.
  • Κατά τη λειτουργία της πλατφόρμας να είναι εμφανής – όπως και θα έπρεπε εξαρχής – ποσοτική/στατιστική ανάλυση των αιτήσεων που έχουν υποβληθεί, και κατά συνέπεια των χρημάτων που έχουν δεσμευτεί ανά περιφέρεια.
  • Να υπάρξει από πλευράς Υπουργείων-ΕΤΕΑΝ αξιόπιστος μηχανισμός υποστήριξης των μηχανικών και των πολιτών, με τη δημιουργία helpdesk. Ενδεικτικά, άμεσα θα μπορούσε να προβλεφθεί χώρος ανακοινώσεων, ενημέρωσης και τηλεφωνικό κέντρο που να μπορεί να υποδεχθεί το φόρτο εργασίας και