Don't Miss
Home » ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ » ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ » Λυμπ. Κεβορκιάν: «Η EUROPA θα συνεχίσει να επιμένει ελληνικά»

Λυμπ. Κεβορκιάν: «Η EUROPA θα συνεχίσει να επιμένει ελληνικά»

Η καταξιωμένη ελληνική διέλαση με το διευρυμένο μερίδιο στην εγχώρια αγορά θα συνεχίσει να επιμένει ελληνικά, σε αρμονία με τη σταθερή ανάπτυξη των εξαγωγών, οι οποίες πλέον αγγίζουν το 30% των συνολικών πωλήσεων, όπως μας αποκαλύπτει ο Δ/νων Σύμβουλος της EUROPA, Λυμπάρης Κεβορκιάν.

Η EUROPA PROFIL ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ ΑΒΕ αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες διέλασης της Ελλάδος. Η παρουσία της στον κλάδο για σχεδόν μισό αιώνα και η εμπιστοσύνη των ιδιωτών και των κατασκευαστών αλουμινίου, την έχουν εδραιώσει σταθερά μεταξύ των κορυφαίων στην ελληνική αγορά, ενώ παράλληλα έχει αναπτύξει έντονα την παρουσία της και σε σημαντικές αγορές του εξωτερικού.

Στο πλαίσιο των 40 και πλέον ετών από την ίδρυση της EUROPA, μιλήσαμε με τον Δ/ντα Σύμβουλο της εταιρείας, Λυμπάρη Κεβορκιάν, ο οποίος μας αποκάλυψε το κλειδί της επιτυχίας στην ελληνική αγορά, τα σχέδια για το μέλλον, την άποψή του για το πρόγραμμα «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον ΙΙ» που ξεκίνησε και πολλά άλλα άκρως ενδιαφέροντα πράγματα, σε μία ιδιαίτερα αναλυτική και πλούσια συνέντευξη που ακολουθεί παρακάτω.

  • Κύριε Κεβορκιάν, κλείνουμε σχεδόν μία δεκαετία από τότε που η ελληνική οικονομία απώλεσε μεγάλο μέρος της δυναμικής της, συμπαρασύροντας συνακόλουθα και τον κλάδο αλουμίνιου. Πως κατάφερε η EUROPA να βγει, τηρουμένων των αναλογιών, «αλώβητη» από την κρίση που έχει χτυπήσει κάθε παραγωγική δραστηριότητα της χώρας;

Η EUROPA με συνετή οικονομική διαχείριση τα χρόνια πριν την κρίση στηρίχτηκε σταθερά στις συνεχείς επενδύσεις και στη διατήρηση υγειών οικονομικών δεικτών. Ως αποτέλεσμα, παρά την οικονομική κρίση που έπληξε ιδιαίτερα τον κλάδο της κατασκευής, κατάφερε όχι μόνο να ανταπεξέλθει αλλά και να αυξήσει τα μερίδια αγοράς της στο εσωτερικό και παράλληλα να εδραιώσει την παρουσία της και σε επιλεγμένες αγορές του εξωτερικού.

Κλειδί στην επιτυχία αποτέλεσε η αρχικά προσεκτικά σχεδιασμένη στρατηγική αναδιοργάνωση της εταιρείας που κατάφερε να μειώσει τα κόστη λειτουργίας της, χωρίς όμως να μειώσει την ποιότητα των παραγόμενων προϊόντων και υπηρεσιών που συνοδεύουν το όνομα EUROPA. Με κατάλληλες ενέργειες marketing και εμπορικών πολιτικών κατάφερε να αποσπάσει μερίδια αγοράς από τον ανταγωνισμό, ενώ ταυτόχρονα με επενδύσεις και όραμα συνεχίζει τον μακροχρόνιο στρατηγικό σχεδιασμό της.

Ενδεικτικά αξίζει να αναφερθεί ότι αποτελεί μια από τις ελάχιστες κερδοφόρες εταιρείες της χώρας. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την πρόσφατη δημοσίευση –και αντίστοιχη προβολή- της ICAP, η EUROPA βρίσκεται μέσα στις πρώτες 200 εταιρείες από άποψη κερδοφορίας (βάσει EBITDA).

  • Πως κρίνετε την ελληνική αγορά την τρέχουσα περίοδο, ποια προβλήματα θεωρείται ότι την ταλαιπωρούν και πως κατά τη γνώμη σας θα καταφέρουμε να δούμε φως στο τέλος του τούνελ;
Αυτό που έχει κάνει
η EUROPA
τα τελευταία χρόνια
σε πιο έντονο βαθμό

είναι να φέρει
τον κατασκευαστή
πιο κοντά
στην ίδια την εταιρεία…”
, Λυμπ. Κεβορκιάν,
Δ/νων Σύμβουλος EUROPA
Η ελληνική αγορά γενικά δείχνει κάποια σημεία σταθερότητας, ωστόσο τα προβλήματα παραμένουν και συχνά δείχνουν και σημάδια περαιτέρω επιδείνωσης.

Η ανταγωνιστικότητα της χώρας συνολικά παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα η υψηλή φορολογία παρουσιάζει αυξητική τάση, συνδυασμός που δυσχεραίνει περαιτέρω τις επιχειρήσεις. Το τραπεζικό σύστημα επίσης δεν δείχνει κάποια στοιχεία ανάκαμψης παρά τη φαινομενική ηρεμία, καθώς εξακολουθεί να το επηρεάζει η γενική ανασφάλεια της χώρας, οι επενδυτικές επισφάλειες και οι περιορισμοί που έφερε ο έλεγχος της κίνησης κεφαλαίων.

Η διαρροή επιχειρήσεων και παραγωγικών μονάδων προς το εξωτερικό συνεχίζεται, η ανεργία παραμένει σε υψηλά επίπεδα, ενώ η κατανάλωση δεν φαίνεται να ανακάμπτει τουλάχιστον σε βαθμό που να μας επιτρέπει να δούμε το βραχυπρόθεσμο μέλλον θετικά.

  • H EUROPA ανέκαθεν πρωτοστατούσε στην ελληνική αγορά, δίνοντας μεγάλο βάρος στα εγχώρια δρώμενα. Ποια τα σχέδια της εταιρείας για την εσωτερική αγορά;

Η EUROPA σε όλη αυτή τη μακροχρόνια πορεία της επιμένει ελληνικά. Παρά την τάση για φυγή ελληνικών επιχειρήσεων από τη χώρα ή τη μεταφορά των παραγωγικών μονάδων τους στο εξωτερικό, η εταιρεία μας στηρίζει την οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες, παραμένοντας στην Ελλάδα και διατηρώντας το σύνολο των παραγωγικών της μονάδων εντός της ελληνικής επικράτειας.

Οι επενδύσεις της EUROPA στην Ελλάδα συνεχίζονται σε όλα τα επίπεδα και προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις. Με στοχευμένη εμπορική στρατηγική, με συνεχείς ενέργειες marketing και συνεχή προβολή, με τα νέα προϊόντα της δίνει νέες λύσεις και ανοίγει νέες προοπτικές στην αγορά. Η εταιρεία έχει προβεί σε ενί