ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑΕΝΗΜΕΡΩΣΗΕπικαιροτητα

15ο Συνέδριο «Αλουμίνιο & Αρχιτεκτονικές Κατασκευές»: Η πράσινη μετάβαση είναι υπόθεση όλων μας!

Πλήθος κόσμου συγκεντρώθηκε στη συνεδριακή αίθουσα του Hyatt Regency της Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του 15ου Συνεδρίου της ENERGY MARKETING, σε ένα πλούσιο τριήμερο γεμάτο γνώση, ψυχαγωγία και συγκινήσεις!

Το 15ο Συνέδριο «Αλουμίνιο & Αρχιτεκτονικές Κατασκευές» παρότι συνέπεσε χρονικά κοντά στη μεγάλη κλαδική έκθεση, δεν έχασε καθόλου από τη δυναμική του, καθώς το πιστό κοινό του, που το έχει αγαπήσει και αγκαλιάσει δεκαετίες τώρα, πλημμύρησε τη συνεδριακή αίθουσα στο Hyatt Regency της όμορφης Θεσσαλονίκης.

Σύνεδροι από όλα τα μήκη και πλάτη της χώρας, ορισμένοι μάλιστα ορμώμενοι από ακριτικές περιοχές όπως η Κάλυμνος και η Ορεστιάδα, έδωσαν βροντερό «παρών» στο άκρως επιτυχημένο γεγονός του κλάδου, που ένωσε όλους τους κρίκους της αλυσίδας αξίας της εγχώριας βιομηχανίας αλουμινίου σε, ένα εποικοδομητικό τριήμερο γεμάτο γνώση, βραβεία, socializing και δυνατές συγκινήσεις!

Κοσμοσυρροή στις εγγραφές για το 15ο Συνέδριο!

Η πρώτη μέρα, που ξεκίνησε εξαιρετικά δυναμικά, με πλήθος κόσμου να περιμένει στη μεγάλη ουρά των εγγραφών στην είσοδο του συνεδριακού χώρου, ήταν αφιερωμένη στα Βραβεία Αρχιτεκτονικού Έργου και τα Βραβεία Alumini.

Στόχος, να βραβευτούν τα καλύτερα και πλέον καινοτόμα έργα που στηρίζονται φυσικά στο αλουμίνιο αλλά και οι άνθρωποι που έχουν στηρίξει το συνέδριο με τον δικό τους τρόπο και συνακόλουθα τον εγχώριο κλάδο αλουμινίου.

Γεμάτος και ο χώρος με τα περίπτερα των χορηγών

Ιδιαίτερα φορτισμένη έγινε η ατμόσφαιρα όταν αναφέρθηκε το όνομα του εκλιπόντος Γιάννη Δαμανάκη, προς τιμή του οποίου δημιουργήθηκε ειδική κατηγορία βραβείου «Γιάννης Δαμανάκης», που παρέδωσε η τρίτη γενιά της οικογένειας Δαμανάκη και συγκεκριμένα ο εγγονός του στον αειθαλή κατασκευαστή Κώστα Κατσίνη υπό τον ήχο παρατεταμένων χειροκροτημάτων από όλους τους συνέδρους.

Η τελετή των βραβείων είχε και μεγάλες εκπλήξεις, καθώς η οργανωτική ομάδα και η επιτροπή του 15ου Συνέδριου κατάφερε να κρατήσει ως επτασφράγιστο μυστικό, τη βράβευση των ιθυνόντων νόων της Energy Marketing, Σωκράτη Ξανθόπουλου και Πόπης Γραμματικοπούλου που επί δεκαετίες επιμένουν και είναι εκεί ώστε το συνέδριο να παίρνει σάρκα και οστά και κάθε φορά να ξεπερνά τον εαυτό του.

Κατά τη διάρκεια της βράβευσης των ιθυνόντων νόων πίσω από την Energy Marketing και το Συνέδριο, Σωκράτη Ξανθόπουλου και Πόπης Γραμματικοπούλου

Η βραδιά έκλεισε με ιδανικό τρόπο και σε ατμόσφαιρα ευφορίας με τη Μακεδονίτικη γιορτή που ακολούθησε, όπου τα παραδοσιακά χάλκινα της Βόρειας Ελλάδας είχαν τον πρώτο λόγο.

1ος Κύκλος: Αλουμίνιο & Βιωσιμότητα

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η ομιλία του προέδρου της ΕΕΑ, Γιωργ. Μεντζελόπουλου, ο οποίος άνοιξε τον 1ο Κύκλο με θέμα τη Βιωσιμότητα. Ο κ. Μεντζελόπουλος μίλησε για την αρνητική επίδραση που έχει η πτώση των εξαγωγών προϊόντων διέλασης στις συνολικές πωλήσεις του εγχώριου κλάδου πρώτης μεταποίησης στο 9μηνο του 2022, ενώ τόνισε ότι μπορεί η ελληνική αγορά να έχει τα δικά της χαρακτηριστικά που την κάνουν να ανθίσταται εν μέρη στις γενικές τάσεις, δεν παύει όμως να είναι και μέρος του συνόλου.

Παράλληλα μίλησε για τον διττό ρόλο της ενεργειακής κρίσης που από τη μία αυξάνει τη ζήτηση για προϊόντα αλουμινίου λόγω επίσπευσης των προγραμμάτων και στόχων ενεργειακής οικονομίας και αναβάθμισης ωστόσο από την άλλη πιέζει σε μεγάλο βαθμό το κόστος παραγωγής.

Κατάμεστη η αίθουσα και υψηλό το ενδιαφέρον των ομιλιών

Αξιοσημείωτη είναι και η διαπίστωση ότι μετά τους δασμούς που επέβαλε η ΕΕ για τον περιορισμό των κινεζικών εισαγωγών στην ευρωπαϊκή αγορά, ο στόχος εν μέρη επιτευχθεί, ωστόσο το κενό ήρθαν να αναπληρώσουν οι τουρκικές εξαγωγές προϊόντων αλουμινίου που έχουν πλημμυρήσει τη Γηραιά Ήπειρο.

Ο πρόεδρος του ΣΕΚΑ, Κων/ος Διαμαντής μίλησε για την ανάγκη ένταξης και εξοικείωσης των κατασκευαστικών αλουμινίου με τον όρο του Green Business, ενώ παράλληλα τόνισε τη σημασία του να παραμείνει ξεκάθαρος ο ρόλος του κατασκευαστή.

Μεταξύ άλλων στην πρώτη ενότητα αναδείχθηκε η βιωσιμότητα του αλουμινίου ως υλικό και το γεγονός ότι αποτελεί «τράπεζα ενέργειας» χάρη στο ελάχιστο της ενέργειας (μόλις 5% σε σύγκριση με το πρωτόχυτο) που απαιτεί η παραγωγή δευτερόχυτου αλουμινίου. Αξιοσημείωτο είναι δε ότι το 75% του αλουμινίου που έχει παραχθεί βρίσκεται σήμερα σε χρήση.

Κλείνοντας τον κύκλο, ο εκπρόσωπος της ΔΕΗ, Δημ. Κιόλλας ανέφερε ότι θα υπάρξει αποκλιμάκωση τον τιμών ενέργειας ωστόσο σε καμία περίπτωση στα επίπεδα του παρελθόντος και ότι όλοι πρέπει να προσαρμοστούμε στη νέα πραγματικότητα.

2ος Κύκλος: Αρχιτεκτονική – Κατασκευή – Βιωσιμότητα

Στον 2ο Κύκλο τονίστηκε η αναδυόμενη αρχιτεκτονική τάση για έλεγχο του ήλιου και του φυσικού φωτός, καθώς και ο γενικότερος έλεγχος της ενέργειας τόσο σε επίπεδο σχεδιασμού όσο και προϊόντων. Ένα άλλο στοιχείο που τονίστηκε ήταν η αύξηση της πολυπλοκότητας των έργων και των συνεπειών αυτής σε όλους τους κρίκους που συμβάλλουν στην αποπεράτωση ενός έργου.

Από τη μεριά της αρχιτεκτονικής κοινότητας τονίστηκε επίσης ότι οι μελέτες ενός έργου σε επίπεδο κουφωμάτων θα πρέπει να γίνονται από τις εταιρείες διέλασης και όχι από τους αρχιτέκτονες, όπως είναι πρακτική μέχρι σήμερα. Συνεπώς, οι εταιρείες διέλασης θα πρέπει να αναπτύξουν και να επενδύσουν περισσότερα στα μελετητικά τους γραφεία.

Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τα λεγόμενα των ομιλητών του 2ου Κύκλου, σταδιακά στην ελληνική αγορά γίνονται πραγματικότητα οι περιβαλλοντικές πιστοποιήσεις, όπως η πιστοποίηση LEED.

Καλά νέα μετέφερε στους συνέδρους ο εκπρόσωπος της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, Μιχ. Μπάλλας σχετικά με την ευρύτερη αγορά της δόμησης, καθώς η σχετική αγορά στη χώρα κινείται έντονα ανοδικά, με πολλά έργα, μεγάλα και μικρά να βρίσκονται στα σκαριά.

Σε επίπεδο πράσινων κτιρίων στην Ελλάδα αναφέρθηκε ότι πρωτοστατούν τα κτίρια γραφείων και ότι τα πράσινα κτίρια είναι το μέλλον, καθώς αποτελούν μονόδρομο σε ένα περιβάλλον υψηλών τιμών ενεργείας.

Από τη μεριά της, η Δ/νουσα Σύμβουλος της ELVIAL, Ασ. Τζίκα τόνισε ότι χρειάζονται περισσότερες εκθέσεις βιωσιμότητας ESG, μιλώντας παράλληλα για τις ανθρωποκεντρικές επιδόσεις των συστημάτων αλουμινίου, όπως η θερμική και ακουστική άνεση, η ασφάλεια και ευημερία κ.λπ., τονίζοντας ότι το next big thing στα συστήματα αλουμινίου είναι η αυτοματοποίηση.

Ο κύκλος έκλεισε με το τρίπτυχο, με το οποίο πρέπει να κινηθούν οι κατασκευαστές από εδώ και στο εξής που είναι ο εκσυγχρονισμός, το εκπαιδευμένο προσωπικό και η ψηφιοποίηση.

Αξίζει να αναφερθεί η παρέμβαση του κ. Μυλωνάκη, Γεν. Διευθυντή του ΕΛΙΠΥΚΑ που τόνισε τις υψηλότερες προδιαγραφές πιστοποίησης που απαιτούν τα πυράντοχα κουφώματα σε σχέση με τα απλά, ενώ έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου σε σχέση με τις μονώσεις που σε ορισμένες περιπτώσεις συμβάλλουν στη διάδοση της φωτιάς, καθώς αποτελούνται από εύφλεκτα υλικά.

3ος Κύκλος – GREEN BUSINESS – INDUSTRY 4.0 (4η βιομηχανική επανάσταση)

Ο 3ος κύκλος αφορούσε στη νέα βιομηχανική επανάσταση που ξεδιπλώνεται μπροστά μας όταν διάφορες τεχνολογίες συγκλίνουν προς έναν στόχο που είναι η αυτοματοποίηση των παραγωγικών διαδικασιών.

Τονίστηκε η σημαντικότητα του ψηφιακού μετασχηματισμού, των αυτοματισμών και των ρομποτικών συστημάτων, ενώ αναλύθηκαν και τα αρχεία BIM που πρέπει σιγά – σιγά να μπαίνουν στη ζωή και των κατασκευαστών αλουμινίου

Οι ομιλητές, μεταξύ των οποίων και ο Δ/ντης Έργων της ALUMINCO, Γιαν. Χατζηιωάνου αναφέρθηκαν εκτενώς στο Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of Things), ενώ χαρακτηριστικό ήταν το παράδειγμα ότι τα συστήματα αλουμινίου σε ένα τέτοιο περιβάλλον θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως «επιδερμίδα», αλληλοεπιδρώντας με το εξωτερικό και στέλνοντας ερεθίσματα και πληροφορίες στο εσωτερικό του κτιρίου.

Σε κάθε περίπτωση την παράσταση έκλεψε ο Μηχανικός και Co-Owner της Avantech, Στέλιος Κρητικός που έδειξε ότι όλα αυτά μπορούν να γίνουν πραγματικότητα και μάλιστα στην Ελλάδα, παρουσιάζοντας σχετικό βίντεο όπου ένας (in house κατασκευασμένος) ρομποτοβραχίονας στους χώρους παραγωγής της εταιρείας, μεταξύ άλλων, εμφανίζεται (με χουμιοριστική διάθεση) να κάνει λεπτοδουλειές, όπως να σκουπίζει τα γρέζια από τα κατεργασμένα προφίλ!

Με παρέμβασή του στο τέλος του κύκλου ο πρόεδρος της ΠΑΓΚΑΛΟΣ ΑΕ, Μιχ. Πάγκαλος τόνιζε την αναγκαιότητα εκσυγχρονισμού των κατασκευαστικών υπό τις νέες συνθήκες και απαιτήσεις που διαμορφώνονται, ενώ εξήρε το πολύ μεγάλο άλμα που έχει κάνει η εγχώρια βιομηχανία σε επίπεδο συστημάτων αλουμινίου και τελικού κουφώματος.

4ος Κύκλος: BRANDING & MARKETING

Σε μία ανοιχτή συζήτηση σε μορφή ερωταπαντήσεων οι Παν. Σκιαδάς, Sustainability Senior Director, VIOHALCO, Σωκ. Ξανθόπουλος, Οργανωτής, CEO ENERGY MARKETING και Άλκ. Κατσιάβα, Υπεύθυνη Marketing EXALCO ανέλυσαν θέματα Marketing και Branding.

Γενικότερα, ο κύκλος ανέδειξε τα πλεονεκτήματα του υλικού ως απόλυτο υλικό όψεων υψηλής ποιότητας που είναι 100% ανακυκλώσιμο, σε μεγάλη αφθονία και με μία βιομηχανία που παράγει λύσεις πολύ υψηλού επιπέδου και για αυτόν τον λόγο θα πρέπει να πλασάρεται στον τελικό χρήστη ως κάτι περισσότερο από ένα απλό προϊόν δόμησης αλλά ως μία εμπειρία ζωής που αναβαθμίζει και βελτιώνει το «ευ ζην».

Επίσης αναλύθηκαν μελέτες που καταδεικνύουν ότι ο τελικός καταναλωτής διατίθεται να πληρώσει παραπάνω για πράσινες λύσεις που προωθούν τη βιωσιμότητα, ενώ παράλληλα αναδείχτηκε το θέμα ότι το R&D στις ελληνικές εταιρείες τρέχει με γοργότερους ρυθμούς από το Marketing, δημιουργώντας μία διαφορά φάσης που δεν επιτρέπει να «επικοινωνούνται» με τον βέλτιστο τρόπο τα πλεονεκτήματα των συστημάτων αλουμινίου στους τελικούς καταναλωτές.

Στο τέλος του κύκλου κατέστη σαφές ότι η σκέψη Green και η βιωσιμότητα δεν είναι θέμα μόνο των μεγάλων εταιρειών  αλλά και οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν να ανέβουν στο άρμα της αειφορίας αλλά χρειάζεται προσπάθεια και μελέτη από μέρους τους.

Βραβείο Κοινού

Μία καινοτομία του 15ου Συνεδρίου ήταν το Βραβείο Κοινού όπου οι Σύνεδροι μέχρι τις 19:30 το βράδυ του Σαββάτου είχαν την ευκαιρία να ψηφίσουν online για το αγαπημένο τους έργο. Η συμμετοχή ήταν πολύ μεγάλη και μετά από 469 μοναδικούς ψήφους το Βραβείο Κοινού πήρε το έργο “OLEA VALLEY COMPLEX”.

5ος Κύκλος: Κυκλική Οικονομία

Στον 5ο Κύκλο αναδείχθηκε η πολύ μεγάλη κατανάλωση γενικότερα του κτιριακού τομέα που φτάνει και το 40% του συνόλου της ενεργειακής κατανάλωσης στην ΕΕ που καθιστά μονόδρομο τη βιώσιμη ανάπτυξη και την κυκλική οικονομία στα δομικά προϊόντα και ότι όποιες αλλαγές θα πρέπει να ξεκινήσουν από το αρχικό στάδιο σχεδιασμού ενός προϊόντος.

Ο Δ/ντης R&D της ALUMIL, Φίλ. Δομαζινάκης επικεντρώθηκε στην πιστοποίηση LEED, παρουσιάζοντας ένα ενδιαφέρον γράφημα με την πορεία των έργων στην Ελλάδα που διαθέτουν τη σχετική πιστοποίηση, τα οποία για τη φετινή χρονιά απαριθμούν τα 26, με την τάση να είναι σαφώς ανοδική.

Στο πλαίσιο του 5ου Κύκλου αναφέρθηκαν πράγματα που σιγά σιγά θα γίνουν μέρος της ζωής μας, όπως το Ψηφιακό Διαβατήριο Προϊόντος, ενώ για μία ακόμη φορά επιβεβαιώθηκε και αναδείχτηκε ο καθοριστικός ρόλος του αλουμινίου στην πράσινη μετάβαση.

Συμπερασματικά

Η μεγάλη συμμετοχή των συνέδρων που ξεπέρασαν τους 900 και η άρτια οργάνωση από τη μεριά της ENERGY MARKETING επέτρεψε σε όλους μας να επικεντρωθούμε στα σημαντικά που ελέγχθηκαν στη διάρκεια του τριημέρου. Όλοι κατά ένα τρόπο φύγαμε σοφότεροι από το 15ο Συνέδριο, λάβαμε απαντήσεις αλλά ταυτόχρονα μας δημιουργήθηκαν επιπρόσθετα ερωτήματα και προβληματισμοί για την επόμενη μέρα.

Στο 15ο Συνέδριο είδαμε και μάθαμε πράγματα που θα απασχολήσουν τη ζωή μας αύριο, ενώ κατέστη σαφές ότι  το GREEN BUSINESS δεν αφορά μόνο τις μεγάλες επιχειρήσεις αλλά και τις μικρές… βασικά όπως ήταν το κοινό συμπέρασμα μας αφορά όλους παραγωγούς – μεταποιητές – καταναλωτές! Ραντεβού ξανά το 2024, το τριήμερο 1-3 Νοεμβρίου.

Ρεπορτάζ: Σωτήρης Κρουστάλλης

 

 

 

Σχετικά Άρθρα

Back to top button

Εγγραφείτε στο e-newsletter μας

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας newsletter aluNET News και μείνετε ενημερωμένοι συνεχώς για τα νέα του κλάδου αλουμινίου.
Το email σας
Το όνομά σας
Παρακαλούμε δώστε μας τη συγκατάθεσή σας!
Η Alupress O.E. ιδιοκτήτης του aluNET.gr θα χρησιμοποιήσει τις πληροφορίες που παρέχετε σε αυτή τη φόρμα, για να έρθει σε επαφή μαζί σας και να σας στέλνει ενημερωτικά newsletter. Για την αποστολή των newsletter χρησιμοποιούμε την πλατφόρμα MailChimp. Κάνοντας κλικ παραπάνω για να υποβάλετε τη φόρμα, αναγνωρίζετε ότι οι πληροφορίες που παρέχετε, θα μεταφερθούν στο MailChimp για επεξεργασία σύμφωνα με την Πολιτική Απορρήτου και τους Όρους Χρήσης της πλατφόρμας.